Wednesday, August 1, 2012

Lest og sett i juli:

Lest:
  • Looking for Alaska av John Green
  • The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky
  • Neverwhere av Neil Gaiman
  • La stå av Ingvild H. Rishøi
  • Høyest elsket av Hilde Hagerup
  • 14,000 things to be happy about av Barbara Ann Kipfer
  • The Fault in Our Stars av John Green
  • Brave New World av Aldous Huxley
  • Eg vil at nokon skal vente på meg av Anna Gavalda

Sett:
  • Istid 4 (kino!)
  • Angus, thongs and perfect snogging
  • Big Miracle
  • The Woman in Black
  • Privat praksis, sesong 5
  • The Amazing Spider-Man (kino!)

Boka jeg likte best:
Bøkene som virkelig fanget oppmerksomheten min denne måneden var bøkene til John Green; Looking for Alaska og The Fault in Our Stars. Jeg vet ikke helt hva det er med disse bøkene, men de traff meg rett i hjertet begge to. Karakterene er levende og ærlige og historiene er unike, men samtidig mulige å relatere seg til. I tillegg har John Green en veldig god skrivestil med et lett tilgjengelig språk og elementer som får deg til å tenke at, ja, selvfølgelig er det sånn.

Boka jeg likte dårligst:
The Perks of Being a Wallflower var en skuffelse fra første til siste side. Jeg hadde veldig høye forventninger til boka og ble skuffet da den ikke ga meg noe som helst. Jeg synes den var klønete skrevet og historien hadde for mange elementer, det virket som om forfatteren ville brenne gjennom alle mulige ungdomstemaer i løpet av altfor få sider. Selv om jeg kunne kjenne meg igjen i enkelte av hovedpersonens tanker og meninger, så klarte jeg aldri helt å sette meg inn i historien. 


Beste boksitat:
"You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you'll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present." (Looking for Alaska, John Green)

Filmen jeg likte best:
Favoritten denne måneden er uten tvil Big Miracle! Først og fremst fordi det er en veldig fin og rørende historie. Jeg synes også filmen er veldig pent laget, med fine farger og kontraster.

Filmen jeg likte dårligst:
Likte alle filmene jeg så denne måneden! :-)

Beste filmsitat:
"Even though they're big and powerful, they're so much like us. We're vulnerable and we get scared. We need help sometimes too." (Rachel Kramer, Big Miracle)

No comments:

Post a Comment