Thursday, November 1, 2012

Lest og sett i oktober:

Lest:
  • Everything is illuminated av Jonathan Safran Foer
  • Nærmere høst av Marianne Kaurin
  • Siamesisk av Stig Sæterbakken
  • It's kind of a funny story av Ned Vizzini (ikke ferdig)

Sett:
  • Doctor who (sesong 4 specials + sesong 7, episode 1-4)
  • The Lucky One
  • All dogs go to heaven
  • The Tribe (sesong 1, 2 og 3)

Boka jeg likte best:
Likte godt "alle" de bøkene jeg leste denne måneden, men favoritten er nok Everything is Illuminated rett og slett fordi den var annerledes og rar og fin.

Boka jeg likte dårligst:
Likte alle! :-)

Beste boksitat:
"Noen ganger får jeg følelsen av at hjernen også har en hjerne... Det kan umulig være jeg alene som gir meg selv alle disse beskjedene, disse tåpelige oppdragene, disse idiotiske inntrykk og fornemmelser, det kan ikke stamme fra meg alt sammen, hvordan kunne det? hva har de med meg å gjøre, disse evindelige grubleriene? hvem er det jeg tror jeg er?" - Stig Sæterbakken, Siamesisk

Filmen jeg likte best:
De fire nye episodene av Doctor Who vel!

Filmen jeg likte dårligst:
The Lucky One. Litt for melodramatisk og teit for meg.

Beste filmsitat:

Anne-Marie: Charlie, will I ever see you again?
Charlie: Sure you will, kid. You know goodbyes aren't forever.
Anne-Marie: Then goodbye, Charlie. I love you.
Charlie: Yep... I love you too.

Gleder meg så veldig til desember og juleferie og mer tid til å lese ting jeg vil lese.

No comments:

Post a Comment