Saturday, December 1, 2012

Lest og sett i november:

Lest:
  • It's kind of a funny story av Ned Vizzini
  • Unsaid things... Our story av McFly
  • Farmor har kabel-tv av Tore Renberg
  • Biografi av Tomas Espedal

Sett:
  • Bedre enn sitt rykte
  • Hysteria
  • Jeg reiser alene
  • Pirates of the Caribbean
  • Kompani Orheim
  • Arctic Blast
  • LOL
  • Mannen som elsket Yngve
  • Skins, sesong 3 + 4

Boka jeg likte best:
Biografi av Tomas Espedal fordi han skriver så utrolig fint. Er også veldig glad i boka til McFly.

Boka jeg likte dårligst:
Klarte aldri helt å like It's kind of a funny story, ikke fordi den er dårlig, men fordi jeg ikke helt klarte å relatere meg til hovedpersonen i boka.

Beste boksitat:
"Når hun går ved siden av meg, går det en person ved siden av henne og denne skikkelsen er ikke jeg. Slik hun ser det holder denne dobbeltgjengeren eller stedfortrederen eller bedrageren en annen i hånden: jeg er ikke meg og hun er en annen. Ethvert forhold involverer flere enn akkurat de to som holder hverandre i hånden. Med henne har jeg fornemmelsen av at jeg er sammen med en hel roman." - Tomas Espedal, Biografi

Filmen jeg likte best:
Så mest filmer/serier jeg har sett flere ganger før denne måneden, favorittene er helt klart de tre filmene om Jarle Klepp!

Filmen jeg likte dårligst:
LOL. Det var nesten vondt å se på den fordi den var så utrolig dårlig; ingen historie, dårlige karakterer/skuespillere osv. Vet ikke engang hvordan den endte, for jeg ga opp omtrent midt i.

Beste filmsitat:
"I loved you from the first time I saw you. I think I was 12. It took me 3 years to pluck up the courage to speak to you and I was so scared of the way I felt, you know, loving a girl. I learned how to become a sarcastic bitch just to make it feel normal. I screwed guys to make it go away but it didn't work. When we got together, it scared the shit out of me because you were the one person who could ruin my life. I pushed you away. I made you think things were your fault but really, I was just terrified of pain. I screwed that girl, Sophia, to kind of spite you for having that hold on me and I'm a total fucking coward because I got these, these tickets to Goa for us 3 months ago but I... I couldn't stand it. I didn't want to be a slave to the way I feel about you. Can you understand? You were trying to punish me back and it's horrible. It's so horrible because, really, I'd die for you. I love you. I love you so much it's killing me." - Naomi, Skins

No comments:

Post a Comment