Friday, February 1, 2013

Lest og sett i januar:

Lest:
  • Norwegian Wood av Haruki Murakami
  • Gjennom natten av Stig Sæterbakken
  • Forrådt av Amalie Skram
  • The Alchemist av Paulo Coelho
  • Nokon kjem til å komme av Jon Fosse
  • Amtmannens døtre av Camilla Collett

Nå som jeg har begynt å studere nordisk litteratur kommer jeg til å bruke mest tid på å lese bøker som står på pensumlister. Det er forsåvidt helt greit når de bøkene er minst like bra som bøker jeg ville valgt selv. Denne måneden oppdaget jeg for eksempel Camilla Collett, og det er jeg veldig glad for, og neste måned skal jeg oppdage blant annet Henrik Ibsen. I tillegg til pensum har jeg lest Norwegian Wood, Gjennom Natten og The Alchemist. Likte alle tre veldig godt, men Stig Sæterbakken stikker seg ut som den aller beste. Er veldig fornøyd med lesemengden denne måneden og håper jeg kan fortsette på samme måte resten av året!

Sett:
  • Norwegian Wood
  • Lost, sesong 4
  • Flipped
  • Wanderlust
  • Pride & Prejudice
  • Les Misérables
  • Happythankyoumoreplease
  • What to expect when you're expecting
  • Ted
  • Candy
  • The Hour
  • The Hunter
  • Dirty Dancing 2
  • Taken 2
  • Fresh meat

Som vanlig har jeg brukt mye mer tid enn jeg egentlig bør på film og tv-serier. De beste filmene denne måneden var nok Flipped, Les Misérables, Candy og Happythankyoumoreplease. De var alle veldig spesielle og fine. I tillegg så jeg den britiske serien The Hour som jeg anbefaler absolutt alle å se på. Den er veldig veldig bra!

"You’re worth it, and the fact that you don’t believe it, has nothing to do with whether its true or not, it is true for me, and that is all that matters." (fra Happythankyoumoreplease)

2 comments:

  1. Jeg burde også lese noe av Skram og Collett egentlig. Men det får bli en stund til. Har alt for mange titler på leselista og alt for mange uleste bøker i bokhylla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amtmannens døtre av Camilla Collett anbefales veldig i hvert fall, det er en av de beste bøkene jeg har lest :)

      Delete