Friday, March 1, 2013

Lest og sett i februar:

Lest:
  • Peer Gynt av Henrik Ibsen
  • Et dukkehjem av Henrik Ibsen
  • No one belongs here more than you av Miranda July
  • Synnøve Solbakken av Bjørnstjerne Bjørnson
  • Extremely Loud & Incredibly Close av Jonathan Safran Foer
  • Fröken Julie av August Strindberg

Jeg føler at jeg ikke har fått lest noe denne måneden, men det har ikke vært så dårlig som jeg trodde. Nå er riktignok 4 av 6 bøker på pensum. Den beste boka denne måneden var uten tvil Extremely Loud & Incredibly Close av Jonathan Safran Foer. Det er en av de aller aller beste bøkene jeg har lest.

"She wants to know if I love her, that's all anyone wants from anyone else, not love itself but the knowledge that love is there, like new batteries in the flashlight in the emergency kit in the hall closet." (fra Extremely Loud & Incredibly Close)

Sett:
  • On the Road
  • My Sister's Keeper
  • Fresh Meat, sesong 2
  • One Day
  • The Hitchhikers' Guide to the Galaxy
  • Pitch Perfect
  • The Breakfast Club
  • Pirates of the Caribbean: At World's End
  • The Pillars of the Earth
  • Paul
  • I love you man
  • Arcadia
  • Hypnotisøren
  • 50/50
  • My Mad Fat Diary
  • Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
  • Silver Linings Playbook
  • The Princess and the Frog
  • Struck by Lightning
  • This is 40
  • Anna Karenina
  • Parental Guidance
  • Oslo 31 August
  • Submarine
  • Skins, sesong 6
  • Celeste & Jesse Forever
  • Back to the Future
  • Like crazy
  • Modern Family, sesong 2+4

Når jeg er syk ser jeg veldig mye på serier og filmer og det er derfor jeg har en ganske lang liste denne måneden. Jeg har sett utrolig mange bra filmer, likte spesielt de jeg har uthevet, og noen veldig bra serier, f.eks. The Pillars of the Earth og My Mad Fat Diary.

"We're all pretty bizarre. Some of us are just better at hiding it, that's all." - The Breakfast Club

3 comments:

  1. Du studerer vel norsk, sant??? Om sånne bøker står på pensum, mener jeg. Så flink du er! Også ser du mer film enn det jeg gjør på et helt år..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg studerer sosialantropologi, men tar noen studiepoeng i nordisk litteratur :)

      Delete
  2. Jeg har kjøpt meg en bok med Ibsenskuespill. Gleder meg til å lese dem. (Og må si meg enig med motionocean; du ser utrolig mye på film/serier!)

    ReplyDelete