Wednesday, May 1, 2013

Lest og sett i april:

Lest:
  • Alberte og friheten av Cora Sandel
  • Bare ukedager av Cecilie Aurstad
  • Uglies av Scott Westerfeld
  • København av Katrine Marie Guldager
  • Sputnik Sweetheart av Haruki Murakami
  • Naiv. Super. av Erlend Loe
  • Nedstörtad ängel av Per Olov Enquist
Jeg vet ikke helt hvordan jeg klarte det, men april var en veldig bra lesemåned. Jeg leste egentlig flere bøker enn jeg hadde tid til. Beste boka denne måneden var nok Nedstörtad ängel av Enquist. Den traff meg rett i hjertet og jeg kommer nok til å lese den mange ganger. Den dårligste boka var Uglies av Westerfeld. Hadde hørt veldig mye bra om boka, så jeg hadde nok litt for høye forventninger, men jeg synes rett og slett at den var dårlig. De andre bøkene jeg leste denne måneden var sånn midt-på-treet. 

Sett:
  • Surviving Summer
  • Cloud Atlas (kino!)
  • The Carrie Diaries, sesong 1
  • Criminal Minds, sesong 1 og 8
  • The Reckoning
  • Doctor Who, sesong 7b
  • Game of Thrones, sesong 3
  • Broadchurch
  • Hot Fuzz
  • Argo
  • Warm Bodies (kino!)
Jeg har sett litt for mye på serier denne måneden, noe som opplagt kommer til å gå utover eksamenskarakterene mine men jaja. De beste seriene er selvfølgelig Doctor Who og Game of Thrones, de nye episodene av begge seriene er helt fantastiske. Jeg så også ferdig Broadchurch og gråt i cirka to dager etterpå. Jeg så ikke så mange filmer i april, men den beste var helt klart Argo. 

3 comments:

  1. Åh, jeg elsker Hot Fuzz (og ALT ANNET som Simon Pegg og Nick Frost har vært borti, hihi). Dessuten synes jeg Naiv. Super er en veldig søt liten sak.
    April har vært en hektisk måned for min del, men jeg har fått sett noen franske filmer på fritida og lest noen franske teaterstykker i skolesammenheng.
    Jeg gråter også som en gærning når serier tar slutt - du er ikke alene!
    God helg! Klem fra Paris!

    ReplyDelete
  2. Jeg skjønner heller ikke hvordan du klarte det - jeg leste akkurat, presist to bøker! Og det var jeg stolt av, hahah! Har hørt om Loe-boka, holdt nesten på å lese den en gang.

    Ei venninne av meg spør meg til stadighet om jeg ser Doctor Who - jeg gjør ikke det, men hun tenker på meg som en Whovian (er det ikke det dere kalles???) Det tar jeg som et kompliment, og jeg burde jo sett litt Doctor Who. Jeg bare... tar meg ikke tid til å se serier. Det er jo så mange episoder! Bare det å se film tar jo tid, men det har jeg blitt flinkere på å gjøre - se film, altså! Burde jo se Game of Thrones også!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du bør absolutt prøve å se Doctor Who! Det er mange episoder, men hvis man liker det så er det verdt hvert eneste minutt, jeg elsker det og har sett de aller fleste episodene mer enn en gang. Game of Thrones er også veldig bra, anbefales absolutt! :)

      Delete