Sunday, June 1, 2014

Lest og sett i mai:

Lest:
           

Jeg startet måneden med å lese en bok som distraherte meg fra eksamenslesing og bachelorskriving, nemlig Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Det var like fint som alltid, kanskje spesielt fordi det var så lenge siden sist jeg hadde lest den. Etter det leste jeg klassikeren Jane Eyre som jeg likte veldig godt, jeg elsker måten Charlotte Brontë beskriver tanker og følelser på. Is everyone hanging out without me? er utrolig morsom, en perfekt bok å lese hvis man liker Mindy og serien The Mindy Project (som jeg oppdaget denne måneden og elsket!). Parissyndromet har jeg hatt lyst til å lese lenge og den var omtrent som forventet. Heidi skriver fint og det er en fin bok, men ikke så mye mer enn det. You're the one that I want av Giovanna Fletcher har jeg ventet på lenge og gledet meg til å lese. Den skuffet absolutt ikke og var minst like fin som Billy & Me, det er rett og slett en fin og enkel bok om kjærlighet. Jeg avsluttet måneden med å lese novellesamlingen What we talk about when we talk about love og den var like fin som jeg hadde hørt at den skulle være. Carver skriver veldig gode noveller som alltid har noe mer enn de ordene man leser. Anbefales!

Sett:
  • Kill Your Darlings
  • The Mindy Project, sesong 1 & 2
  • Stuck in Love
  • Broad City, sesong 1
  • Jane Eyre
  • Forgetting Sarah Marshall
  • Bad Neighbours (kino!)
  • Game of Thrones, sesong 1
Sol, eksamen og bachelor gjorde at jeg ikke så på så mye film og serier som jeg pleier, men jeg fikk likevel sett en del. Jeg forelsket meg som sagt i The Mindy Project og likte også veldig godt Broad City. Filmene jeg så var stort sett bra, likte spesielt Kill Your Darlings!

Hva leste og så dere på i mai?

1 comment:

  1. Is everyone hanging out without me? hmmm den tittelen høres ut som noe for meg! Fletchers bok har jeg ikke orka å kjøpe - må lese Billy&me først.... står i hylla, den...

    ReplyDelete