Thursday, August 14, 2014

Litt om alt

Sommeren er nesten over og jeg liker det ikke. Jeg skulle gjerne hatt et par uker, kanskje en måned, til med friheten til å gjøre, lese og skrive det jeg selv vil. Sommeren har gått så utrolig fort og jeg har ikke fått gjort halvparten av de tingene jeg hadde planlagt å gjøre. Jeg har for eksempel nesten ikke skrevet noe og når jeg tenker på det nå får jeg nesten litt vondt i magen, det er jo om sommeren jeg har mest tid til å skrive, så hvorfor har jeg ikke gjort det? Heldigvis har jeg fått gjort en del andre ting, jeg har lest mye, jeg har reist til to storbyer, opplevd mye, ledd mye, svømt, filmer, tatt bilder, gått lange turer. Sommeren 2014 ble heldigvis en fin sommer selv om jeg sitter igjen med følelsen av å ikke ha fått gjort nok.

I New York filmet jeg en del av opplevelsene og inntrykkene og jeg har satt sammen en liten film. Den ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men håper dere liker den likevel.



Høsten og våren som kommer skal jeg for det meste tilbringe på Det Humanistiske Fakultetet på Blindern. Der skal jeg lære masse om de nordiske språkene og den nordiske litteraturen samtidig som jeg skal finne ut av om jeg har det som skal til for å bli lærer. Jeg har hatt et ønske om å bli lærer så lenge jeg kan huske, men jeg tror ikke at det å ønske noe alltid er nok, det krever mer, og jeg vet ikke om jeg har det som kreves. Med en introvert personlighet og en plagsom sosial angst, vet jeg jo at det kan bli vanskelig. Derfor holder jeg alle muligheter åpne for nå, kanskje ender jeg opp som lærer, men kanskje ender jeg også opp som noe helt annet.

Jeg tenker litt for mye for tiden, men klarer ikke å ta meg tid til å skrive ned noe av det, det er derfor det er så stille fra denne kanten. Jeg skal prøve å bli flinkere, jeg vil gjerne tilbake til å dele mer av hva jeg gjør og tenker på i tillegg til at jeg vil begynne å skrive igjen. Vi får se hvor mye jeg får tid til ved siden av studiene...

Håper alle har hatt en fin sommer og er klare for jobb- eller studiestart! :-)

No comments:

Post a Comment