Monday, April 20, 2015

En helg på loppis

Det er vår og det er loppemarkedsesong, endelig! I helga var jeg innom tre loppemarkeder og fikk med meg over førti nye bøker hjem!


Det første loppemarkedet jeg besøkte var på Ullevål skole i Oslo. Jeg var der da de åpnet og var den første som kastet meg over utvalget av pocketbøker. En av de som jobbet der bestemte seg for å hjelpe meg og fant flere av bøkene jeg endte opp med å kjøpe, blant annet Dr. Zhivago, Is-slottet og Bare Alberte! Jeg fikk de tjue bøkene over for bare 150 kroner! Loppemarkedet hadde også en avdeling med innbundne bøker, men jeg hadde allerede altfor mye å bære på, så jeg fikk ikke kikket der engang, men jeg var uansett kjempefornøyd.


Litt senere på dagen var jeg innom loppemarkedet på Marienlyst skole, også i Oslo. Det hadde vært åpent i et par timer da jeg kom dit, men de hadde likevel hyllene fulle av bøker. Jeg kunne sikkert ha funnet dobbelt så mange som det jeg gjorde, men endte opp med tolv bøker til 160 kroner. Flere av disse har jeg vurdert å kjøpe lenge, så jeg ble veldig glad for å finne dem for en billig penge. 


På søndag var jeg på loppemarkedet i Fjellhamarhallen. Der fant jeg ti bøker jeg har ønsket meg, blant annet en innbundet versjon (og første opplag!) av Mannen som elsket Yngve, Sofi Oksanens Da duene forsvant og noen klassikere. Dette betalte jeg 175 kroner for til sammen. 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med utvidelsen av samlingen min, selv om jeg nå ikke har plass til flere bøker i bokhylla...

Hva er det fineste du har funnet på loppemarked?

1 comment:

  1. Så masse bøker <3 Hadde i utgangspunktet planer om å dra på loppemarked i helgen selv, men så hendte det så mye annet at det ikke ble noe av, men yay, det ser ut som om du fikk tak i mye fint (og ååå, gled deg til Chaos Walking-boka, leste hele serien høsten 2012 eller noe sånt og det er noe av det mest intenst fengende og engasjerende jeg har vært borte i og da jeg leste første boka fikk jeg stadig lyst til å kaste boka i veggen, noe som i dette tilfelle er et kompliment). Kjøper egentlig ikke så mye bøker på loppemarkeder selv, men drar på loppemarkeder for å kjøpe Donald Pocketer, hvetebakst og kake og i et fåfengt håp om plutselig å finne enkelte Nintendo-ting som jeg har veldig lyst på, men som jeg ikke har økonomi til å skaffe meg :)

    ReplyDelete