Thursday, December 31, 2015

2015, en slags oppsummering

Året begynte med snø, studier og planlegging av leseåret. Jeg fylte 24 år, kjøpte ny ryggsekk og levde stort sett på nudler og grønnsakssuppe. I februar var jeg også en tur i Skien for å feire bursdagen til beste Marit!

Jeg gikk lange turer i Oslo da våren kom. Våren kom tidlig og ble bare brutt av et intenst snøfall som heldigvis ikke varte så lenge. Våren brukte jeg på å fargelegge, lese og kjøpe altfor mange bøker på loppemarked.

Våren kom på ordentlig og jeg ryddet i bokhyllene mine. Knut Nærum hadde sin siste sending i Nytt på Nytt og 17. mai ble som vanlig feiret i bunad. I eksamenstiden brukte jeg mer tid på å lese og fargelegge enn å studere, men det gikk likevel fint på eksamen!

Det ble endelig sommer og ferie! Jeg fikk vite at jeg hadde kommet inn på Forfatterstudiet i Bø og kunne nesten ikke tro det. Årets høydepunkt var da jeg endelig fikk møte McFly etter å ha vært fan i 10-11 år! Jeg begynte etter hvert å pakke alle bøkene og tingene mine ned i pappesker og nøt lange, rolige sommerdager.



Etter mange gode og rare år i hybelen på St.Hanshaugen måtte jeg ta ned ordveggen og vaske meg ut. Det var litt vemodig, men også en lettelse. Jeg jobbet også min aller siste vakt etter nesten fem år i den lille kiosken på flyplassen. Like etterpå dro vi på familieferie til Montenegro der det var litt for varmt, men veldig fint. Da sommeren tok slutt flyttet jeg til Bø og plutselig var alt annerledes. Jeg flyttet til en hybel der jeg måtte dele kjøkken med tre fremmede og måtte bo i en helt fremmed by. Heldigvis gikk det ganske fint og endelig fikk jeg tid og inspirasjon til å skrive. Da vinteren kom ble de første undulatbabyene våre født og jeg fikk møte Knausgård for andre gang. Og så ble det jul og plutselig var året over. Godt nyttår!

1 comment: